måndag 24 maj 2010

Häcken är planterad!

Morgonen började med att min man gick ut för att gräva upp de sista stolparna och två grannar var direkt på plats och hjälpte till.


Nu kunde jag sätta igång med planteringen och det gick så otroligt fort denna gång då min man hjälpte mig med att fylla i diket med jord i förväg istället för att jag skulle göra det med. Här är nu sista biten avklarad.


Så vänder jag mig om och tittar ner till början av häcken. Jag kan ej se hela vägen då tomten sluttar ned bakom min man i horisonten ,) Nu är det vattning som gäller och lite justering innan nedklippningen sker.


Nu lite bilder vad som händer i trädgården.
Här är löken nu befriad från fleece skyddet och närmast är potatisen.


Då har jakten börjat på liljebaggarna och det tycks vara många i år. Dessa dog lyckliga ,)






Denna tulpan måste jag köpa flera av.






Äppelträden börjar snart att blomma :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar