lördag 22 maj 2010

Planteringen av häcken påbörjas

Då var det dags att sätta igång med planteringen av häcken. Detta tog längre tid än jag räknat med men det får man ta ibland. Saken var ju den att detta fick jag göra själv då min man ej ville blanda sig i det och få på skallen om han gör fel (fniss) men han hjälpte till med att tömma jord i diket och köra bort sten och grästuvor som först blivit urskakade av jord och sand för återvinning.
Här gav jag upp


Får att sätta pricken över i-et så började mensen som inte gjorde planteringen lättare så jag hade en riktigt “dålig” dag när det gälde smärtor både här och där, men efter 70 plantor gav kroppen upp och jag avslutade planteringen för idag och tog ett varm bubbelbad med tända ljus och ett glas vitt kallt vin som min man förberedde åt mig samt att maten efter badet var serverat! Han är får rar den lilla älsklingen.
Det blir att fortsätta i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar