torsdag 20 maj 2010

Rivit staket!

I dag har min man rivit det ruttna staketet på ena sidan av tomten för att i morgon åka och hämta häckplantorna. Liguster kommer det att bli och jag hoppas att den kommer att växa fort och tät så jag kan få min gröna levande vägg.
Här är då staketet som revs.


Min stackars man slet som ett djur med en skadad fot dessutom. Jag hjälpte så gott jag kunde för dessa var tunga!!


När alla delar av staketet utom stolparna var släpade ner tillvägen så kom två grannar och hjälpte till med att frakta bort det, Tommy och Kjelle. Kjelle äger traktorn/Lastmaskinen och han erbjöd sig att köra allt till återvinningen så vi blev av med det på en gång. Himla snällt av honom. En super granne helt enkelt som nästan alltid ställer upp.



Här var det då färdig lastat och de vilar ut ett tag innan Kjelle kör iväg med lasset.


Då var staketet borta och bara stolparna är kvar och det skall en annan grannes bror ha, men de skall grävas upp först. Men det får bli i morgon medans min man hämtar plantorna.



Det har dessutom regnat och åskat mellan varven, men jag hann så Morötter och Vaxbönor innan himlen öppnade sig.


PUST!! Vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar