fredag 4 juni 2010

Besök hos Blomsterträdgårn i Järbo

Denna lilla plantskola 'Blomsterträdgårn' har jag åkt förbi nu i snart två år utan att svänga in för en titt, men idag blev det av. Jag blev glatt överaskad då denna tjej hade en sådan otroligt trevlig miljö och utbudet var till 80% mer än jag räknat med. Jag hade Svärmor och min man med mig så det blev att kolla runt fort för att inte irritera gubben min för mycket. Han gillar trädgård men inte i samma nivå som mig ,) Jag hann ta lite foton med mobilen och här kommer dom.
Väl inne på plantskolan så ser man vilken underbar vy hon har från huset/Plantskolan (hon har det på sin egen tomt, precis som jag vill göra en dag). Jag bor2-3 minuter i bil härifrån mot Järbo och Sandviken ligger ca: 10-15 minuter härifrån.
vyfromplantskolan
Detta stängsel är det enda som håller fåren utanför plantskolan. Jag har minskat ned bilden såpass mycket att alla fåren es syns men de är där.
SheepNextDoor
En hel del rosor.
Rosor
Ser nu cykeln som man kan plantera upp med blommor? Himla läcker. Gillar eldstaden också. Hon hade mycket fint att dekorera sin trädgård med.
GardenArt
Här ser vi mer av plantskolan mot vägen.
Delavplantskolan
Varför inte denna lilla vän i dammen ?
Hippo
Här en vacker plantering.
Plantering
Denna skönhet Måste jag bara ha!!
LovelyFern
Detta måste jag prova på att göra någon gång.
Hangingbirdbath
Detta var en kul grej med tanke på att man säger i England “Bedding Plants” ,)
Bedplants

Jag rekomenderar detta lilla smultronställe till alla som har vägarna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar