måndag 14 juni 2010

En lugn dag idag

Det har varit en lugn dag idag, men gräset har nu blivit klippt och det ser så mycket bättre ut nu.

Huset

Vandrade runt lite och tittade i de få rabatter jag har och såg att en ormrot kommit in i fel rabatt, så den måste flytta på sig när den blommat färdigt. Där den nu står skall det bara vara blått, lila, gult och orange.

Ormrot

Jag vet att jag även har tre dagliljor och en astrantia som måste flytta då de nu tillhör denna Blå-Gula rabbat. Det ordnar sig. Det lilla vita syren trädet blommar fint och doftar ljuvligt.

VitaSyrener

Två av fyra drivbänkar monterade och på plats.

Drivbankar

Min mans nya inköpta hängande fågelbord, hänger fint i det stora äppelträdet.

Birdfeeder

Har även planterat lite i mammas hörna. Luktärtor (Mix), Tagetes (mix), Kungsljus (mix), FIngerborgsblommor (Mix). Från Mammas grep och mot vänster, klematisen planterade jag tidigare som några av er vet.

MammasHornaJuni_1

Mycket mer än såhär blev det ej gjort idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar