söndag 20 juni 2010

Ett litet kort besök hos Gudrun och Olle

I dag så tog min man och jag en promenad med hundarna till Gudrun och Olle för att välja ut några stockar för att göra bänkar samt att jag skulle få hem några plantor som jag valt ut hos henne och on så snällt delade med sig av.

Scharlakans Aklejan stod högt på listan men jag hittar inga bilder av den och hoppas att det verkligen är rätt namn på den.

Sharlakansakleja

Den jag fick av Gudrun hamnade direkt i Barnkammaren för att växa till sig.

SharlakansaklejaHemma

Så fick jag tre plantos plymspirera som jag skall ha som en solitär. Vi har många gropar i trädgården där det tydligen tidigare funnits träd planterade och jag vill unvika att bryta fötterna i dessa gropar och plantera upp dom istället. Så Spireran får bo i ett av de gjupare hålen i gräsmattan.

Plymspirera_ AruncusDioicus

Jag fick även två stora krukor med Forget-me-nots som kommer att planteras i mammas hörna men nu står i sina krukor tillsvidare.

ForgetMeNot_MumsBorderKrukor

Vi vandrade hem med kassarna och hundarna och min man tog bilen åter för att hämta hem stockarna.

Stockar

Tack Gudrun och Olle för allt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar