fredag 11 juni 2010

Handlat hos Strömsbro Planskola

Min man föreslog aen tripp till en Plantskola för att inhandla lite plantor, så vi åkte till Strömsbro Plantskola i Gävle.

Hälsade på fiskarna och sköldpaddorna i dammen först innan vi gick ut till perennerna.

StromsbroDammen

Vi snurrade runt i regnet och letade fram plantor i de rätta färgerna för den nya rabatten samt att min man ville ha lite i sin rabatt. Så vi kom hem med lite i alla fall.

InhandlatfromStromsbro

Gula regnbågs lupiner, Höstvädd `Perfecta´i en härlig blå färg, Orange Kungsnejlikrot ‘Borisii’, Praktriddarsporrar ‘Black Night’ Härlig blå färg Så min mans två sorter, Strålrubeckia ‘Guldstrum’ och Röd Solhatt ‘Magnus’.

Vi avslutade kvällen med att gå till den lokala puben och åt en kebabb tallrik, min utan pommes så de gör en specialare till mig varje gång :-)

Kebabtallrikspecial

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar