tisdag 29 juni 2010

Inhandlat växter

Som jag skrev igår så skulle vi åter till Coop Bygg’s trädgårdsavdelning för att handla mera växter och det blev några.

InhandlatfromCoop

Leucanthemum ‘Snow Lady’ -
Hemerocallis ‘Red Rum’ - Daglilja
Heuchera sanguinea ‘Ruby Bells’ - Alunrot
Primula denticulata ‘Alba’ - Bollviva
Primula denticulata (Blålila) - Bollviva
Aster dumosus ‘Kristina’ - Oktoberaster
Rudbeckia fulgida ‘Goldstrum’ – Strålrudbeckia

Sedan så passade jag på att plantera alla plantor i barnkammaren som jag bar kunde få plats med och några hamnade direkt i nya rabatten. Jag vill försäkra mig om att de överlever medans jag är i England, så även två andra dagliljor kom i marken, ‘Royal Prince’ och ‘Pandoras Box’ samt den vita doftpionen min man köpte mig för en tid sedan hamnade i barnkammaren. En ny rabatt skall tillverkas när vi kommer hem från England och där kommer det att vara vitt och rött. Detta ser jag fram emot.

Mammas planta av Finlands Vita Ros blommar!! Helt underbart!! Min planta som jag fick av mamma blommar ej ännu så jag kan bara hoppas att den gör det när jag är åter från England.

FinlandsVitaRosMammas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar