måndag 21 juni 2010

Rundvandring i Trädgården

Har vandrat runt i trädgården och tittat vad som händer och till min stora fötjusning så ser jag att min Aquilegia Caerulea – Hybride ‘Kristall’ har överlevt!!! Den blommade ej förra året så jag trodde jag förlorat den efter att den fick flytta med oss till Järbo från Enköping. Men där stod den och nästan i full blom. Underbart!

AklejaKristall

Sedan så ser jag att Irisarna som fanns här innan vi flyttade in och som jag flyttade på (några av dom) från den övervuxna plats den tidigare stod på nu är i full knopp! Jag har ingen aning om vad den heter.

IrisNoName

Denna pion fanns här redan när vi flyttade in och är otroligt vacker men inget namn har jag på den.

PionNameless

I min mans rabatt så är lupinerna på gång.

LupinRed

LupinGul

Och även hans Alliums blommar för fullt och över allt i trädgården. De är lika fina som blomma som frökapslar.

Allium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar