lördag 12 juni 2010

Start av ny Trädgårds Grupp i Järbo

Idag var dagen som jag skulle träffa en kvinna här i Järbo för att prata om hur vi skall göra för att starta en ny trädgårdsgrupp för oss här i Järbo. Då det regnade så tog jag bilen över till henne på andra sidan ån. Det var ett jätte trevligt par och vi hälsade på varandra och jag gjorde rundvandring i huset som är under en massiv renovering men det kommer att bli superfint när det är klart då man redan kan se hur det kommer att bli på många ställen. Efter att jag vandrat runt med hennes man och det var dags att sitta ned och fika, så pratade vi på om allt möjligt för att “känna” på varandra. Efter Te’t så började vi gå igenom hur vi skulle göra och det vi kom fram till låter himla lovande. Hon har ca:a 5-10 personer som hon tror lätt att hon kan få ihop med en gång så att vi kan komma igång, någor jag ser fram emot. Vi tog en rundvandring på tomten och tittade vad som fanns och det fans enhel del av både det ena och det andra samt MYGG!! Men de har en guldgruva, nämligen den porlande ån/bäcken som går brevid tomten.

Här är övre delan av denvid deras tomt.

GudrunDammen

Och här fortsätter den förbi tomten och går vidare. Otroligt vackert. Till vänster ser man en del av “gäst stugan” med två separata “lägenheter” med kök i båda med både varmt och kallt vatten. Ett utmärkt hus för B&B.

GudrunBacken

Under rundvandringen på tomten i regnat så hittade jag denna bedårande akleja! Scharlakans Akleja. Är den inte ljuvlig ?

Sharlakansakleja

Efter drygt 4 timmar så var det dags att åka hem och jag var mycket glad över denna träff och det kommer att bli flera :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar