lördag 5 juni 2010

Två rabatter blir en

Idag beslöt vi oss för att slå ihop två rabatter till en så jag satte igång och markerade upp den nya formen.

CreatNewBorder

Min man satte sedan igång med att lyfta gräset.

NewBorderOnTheWay

Sedan tömder tre säckar “Kossa” i och vi “rörde” om innan planteringen började och jag börjar med mina älskade Prakt Veronikor ‘Knall Blau’

PlantingNewBorder

Jag planterade så mycket jag kunde av det jag hade i rätt färger och nu måste jag antingen invänta blommning i barnkammaren eller ut och handla.

PlantingNewBorder1

Jag tog bort odlings tunneln på vaxbönorna. Ni ser den sista lilla bite uppe till vänster där de är mycket mindre? Dom råkade hamna utanför tunneln, så där ser ni skillnaden mellan att gro inne i tunneln eller utanför.

Vaxbonoridetfria

Allium’en börjar blomma fint nu.

Allium

Jag satte över odlingstunneln över Sockerärtorna och Salladslöken för att snabba upp odlingen lite där.

Vegiepatch3

Väl inne i huset igen så slår doften av de vita liljorna emot en. Mmmmmmmm…..

UnderbaraLiljor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar