tisdag 20 juli 2010

Presenter och inköp från England

Här kommer lite mera av det jag handlade i England samt lite presenter från svärmor som smög med. Hon är för rar.

Fleece

WelcomeToOurGardenStone

GardenSigns

Så det jag köpte i trädgårds väg. En utetermometer med en blåmes på. Fanns med andra fåglar med.

Handspadetermometer

Några etiketter.

Labels

En fin sten med glas motiv.

HomeSweetHomeStone

Sedan så köpte jag ju en hel del växter men jag blev besviken (till viss del) över denna. När den började blomma så var det fel färg. Visserligen älskar jag denna mörka färg, men när den var köpt för den andra färgen då den skulle in i en speciell rabatt.

HemerocallisWineCup Not_HemerocallisWineCup

När jag packade upp alla växter ur kartongerna så visade det sig att några tappat sina etiketter, så nu har jag ej koll på dom samt att andra var felmarkerade. Köpte en helvit riddarsporre (trodde jag) på den visade det på etikettens bild. Men när den blommade så visade det sig att den är vit med svart öga vilket är superläckert!! men som sagt vad heter nu denna då? Så jag har nu kommit fram till att det bästa och säkrase är att handla när de blommar så man ser om det stämmer med etiketterna.

UKPlantor1 UKPlantor2

DianaGreen1

3 kommentarer:

  1. "Min" färg på den dagliljan, så fin!
    Så mycket fint du har med dig från England, blir faktiskt lite avis...
    Har ni tid och lust att komma till oss en stund någon dag? Gå förbi hos mina föräldrar i så fall för att få vägbeskrivning.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Anette! Tack för den inbjudan, det vore trevligt att komma på besök någon dag. Jag återkommer när gubben min har tid :-)

    SvaraRadera
  3. Hej, har du missat värmeböljan här hemma? Gudrun får "spader" av alla trädgårdsbilder och vill åka bums, men vi måste göra bygget klart först.

    SvaraRadera