lördag 7 augusti 2010

Tillverkar två nya rabatter

Då var det dags att tillverka flera rabatter för jag har fortfarande massor med plantor, buskar mm som skall ner i jorden innan vintern kommer, så det var bara att sätta igång. Idén till denna “form” fick jag från en annan trädgårds älskare på nätet.

Så ut med vattenslangarna och börja forma rabatterna.

Formarabatterna

Sedan så skar jag ut formerna för att det lättare skall gå och se hur de kommer att se ut och min man kan lyfta gräset innuti i morgon om vädret tillåter.

2NewBorders

Vid ingångarna till mitten så kommer det att bli ros-bågar, 4 st. Dom kommer nog att komma på plats nästa år tror jag, men vi får se.

 

Här står desenaste inköpta plantorna som vill ned i marken.

Inhandladevaxter

Men jag har en hel del kvar i barnkammaren och inne i växthuset som behöver komma på plats. Så nu hoppas jag att vädret håller i sig ett tag till och att det regnar bara på nätterna en tid framöver ,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar