lördag 16 april 2011

Vilken underbar dag!

Vilket väder!! Soligt och riktigt varmt! Helt underbart, så jag började morgonen med ( ufter att jag rastat hundarna) att dricka morgon tét på denna plats (Mammas hörna).

MammasHorna2011a

Himmel vad härligt det var att sitta där och lyssna på alla de olika fåglarna som sjöng över allt!

Utsikten mot huset var denna.

snonforsvinner

Inte mycket snö kvar nu inte.

Resterande delen av tomten ser ut så här. Först mot växthuset och sedan mot grönsakslanden. Det smälter bra nu.

motvaxthusetMotodlingen

Så borta vid komposterna mitt emot växthuset.

Komposthornan

Snart är all snö borta Smile

Jag passade på att beskära äppelträden så det ej glöms bort och rensade bort en massa dött I de rabatter som var fria från snön. Vilken känsla!. Min man hade köpt mig solrosfrön , gula och röda att så, så det var bara att sätta igång.

Sattsolrosor

När min man vaknat från nattskiftet så fortsatte vi med att fixa till Gästrummet I uthuset som nu fått en dubbelsäng och då fick övriga möbler flytta ut och en matta fick komma in till uterummet.

Uterummetssovrum

Det gick himla fort att få det iordning och tur är det då min mans dotter kommer på besök om 5 veckor. Så här är hur det blev.

Uthuset

Välkommen in!

UthusetValkommenin

Uterummetssovrum1

Förlåt att det är suddigt men jag ville bara visa att det finns en garderob också.

Uterummetssovrum2

Vyn från sängen. TV och DVD om man nu vill titta lite innan man somnar.

Tvniuterummet

Jag tror nog att min mans dotter kommer att trivas här under hennes besök och detta rum kommer även min man att använda under sommaren när han jobbar natt vilket han nu gör och skall sova här när han kommer hem I morgonbitti.

Så! Nästa lilla jobb var att få en matta från det nya gästrummet in till altanen istället och det börjar se riktigt bra ut nu tycker vi.

Soffhornaaltanen1

Fotat från soffan.

AltanenfromsoffanAltanenfromsoffan1

Det finns en hel del kvar att göra här innan vi är nöjda med det, men en sak I taget så skall det nog bli bra.

Slutar med en bild av Mojo, som även han ger soffan godkänt! Smile

MojoIsoffanAltanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar