torsdag 12 maj 2011

Nu händer det saker!

Min man åkte iväg och köpte tomatplantor och gurkplantor men fick även med sig två chilli plantor. Spännande! Så det var bara att sätta igång att tvätta väggarna I växthuset och plantera plantorna. En kruka kom ej med på bilden. Längst bort är ena gurkan, den andra står på bänken och väntar på mera jord då den tog slut.

TomaterGurka

Ena gurkan står kvar på bordet och de två chilli plantorna “Chilli Habanero”, EN mycket stark Chilli! oj oj oj!!

GurkaChilli

Så var det de två Ampeltomaterna. Har aldrig odlat dom förut.

AmpeltomaterAmpeltomater2

Längst bort till häger på bordet står mina Hemrocallis (Dagliljor) frön jag sått och det är bara två av 9 som ej kommit upp och det är bra tycker jag. Det är tre sorter á 3 frön, så en av de tre sorterna grodde enbart bara en av de tre fröna, så jag hoppas den överlever.

Sadder2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar