onsdag 22 juni 2011

Ny rabatt och hallonbuskar

Har idag jobbat i trädgården med att först plantera de tre hallonbuskarna jag köpte på Mobackens Trädgårdscenter i Lördags.
Här är du Trädgårdshallonen ‘Preussen’ och jag skall köpa två buskar till för att fylla ut mellan dem. Dessa planterades redan igår.
Raspberries2011
Så var det dags för en ytterligare tillverklning av en rabatt. När jag satt inne på den glasade altanen och blickade ut över trädgården så såg jag att jag kunde se komposterna, något jag ej vill. Så nu skall jag blockera bort komposterna.
NewBorderPlanning
Så det var bara att gräva en rabatt mellan de två som redan fanns och koppla ihop dom.
NewBorderInTheMaking2
Här har jag planterat upp den men det finns plats för mer och jag har mer, så nu skall jag bara invänta bättre väder så jag kan avsluta planteringen.
NewBorder2011b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar