fredag 29 juli 2011

Lite av varje

som ni vet så håller min man på och målar om lillstugan på tomten och här har nu baksidans vita knutar blivit gula som garaget och själva huset. Nu känns det som att alla byggnader tillhör varandra när de alla har samma färger.

StuganGulBak

Medans jag var på baksidan så tittade jag runt bland buskar och snår och till min stora förvåning och glädje såg jag detta!! En Hosta!! Vart kom den ifrån ? Så den tog jag hand om och planterade I trädgården.

HostaIDetVilda

Jag har olika paprikor I växthuset och jag misstänker att jag misstänker att jag sådde dem för sent. I värsta fall får jag ta in dom I huset senare så de hinner mogna. Det är röda och gröna vanliga paprikor och sedan röda och gula spetspapriokor. Jag får så dom tidigare nästa år.

Paprikor

Den blåa sittplatsen I skuggan av äppelträd och prydnadstäd.

BlueFurnitures

Den fantastiska roswn “Nostalgie” som jag köpte I England. Hade den tidigare både I förra trädgården I Grillby och här med de dog så jag köpte en I England istället som redan hade några år på nacken och det tycks ha hjälpt. Den klarade vintern storartat och har blommat fint I år så jag har förstorende på den att klara en vinter till.

RosaNostalgie

Så sist, den vacka Echinacea purpurea “Pink Double Delight”. Nu nästan helt utslagen.

echinacea_PinkDoubleDelight_a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar