tisdag 12 juli 2011

Staketmålning och det blommar fint.

Min man påbörjade att måla staketet mot ena grannen igår och idag fortsatte han medans jag gick framför och rensade ljung, gräs, blåbär och lingonbuskar som var nära staketet, så att det blev lättare att måla.

Staketmalning2011

Vi hittade två gamla rosbuskar som jag grävde pp och planterade på ny plats. Jag satte ihop dom så det blev en liten buske av dom. De har små enkla rosa blommor och har redan blommat.

Rosa-Ros

Mina kära liljor har kommit I full blom nu och här är några av mina favoriter. Dessa två är helt underbara!

RedLilies2011

Dagliljorna har just börjat blomma och här är de två som nyss börjat.

HemerocallisYellowSmall

HemerocallisStugeland

Så mitt vackra gräs som jag tog med mig från min förra trädgård. Etiketten är borta men jag tror det är en Stipa av något slag men kan vara en Miscanthus. Vi flyttade hit September 2008 och först nu så blommar den igen! Smile Lyckan är stor.

Mittvackragras

Vi har även beslutat att slå ihop två rabatter till så nu börjar det se ut mer som en berså.

Newborderclosing

Nyarabatten

Jag orkade ej att göra mer än att lyfta gräset för det var för varmt, men jag skall plantera upp detta så fort som möjligt. Jag har massor med plantor som står och väntar på att få flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar