lördag 12 maj 2012

Fynd under hundpromenaden och utplanteringar

I morse när jag var ute med hundarna på promenad så gick vi igenom ett vildvuxet område där närliggande villor använder som soptipp för trädgårdsavfall och denna gång var det något intresant som fångade mina ögon. Något lila lös upp bland allt avfall och gär låg den! En klump av primulas! Jag kunde ej bara låta bli att ta med mig den hem, men nästa skönhet var det lite svårare med och jag vet ej hur jag skall göra med den saken, nämligen en Rhododendron !!!! Hur kan folk gräva upp och slänga detta? Ge det till grannar eller vänner istället som verkligen vill ha dom.

Primulainthewoods

Idag så var det även dags för att få ner plantor i landen och min man tog tag i  potatisen (Rocket och King Edward) som verkligen behövde komma i marken.

potatis

Jag satte igång med smultronen och som ni kan se på bilden så har även bondbönorna och socker ärterna kommit i jorden.

 

smultron

Som avslutning av detta inlägg så tycker jag att hundarna kan få vara med då det var de som fick mig att gå in där jag fann blommorna.

upsidedogs

Det är ett hårt liv att vara en Whippet Winking smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar