torsdag 18 oktober 2012

Uselt år för odling i år

Detta år har nog varit det värsta år jag någonsin upplevt innom odling. Nästan ingenting har vuxit som det skall i år. Enbart Rabarber, sallad, ärtor och bönor har vuxit ordentligt, medans allt annat har varit bedrövligt. Allt började så bra i våras men med all regn och kyla under resterande av året så har allt gått åt skogen.

Tomaterna ville ej mogna ordentligt så vi fick massor med gröna tomater som det blev Chutney och marmelad av.

Detta var första lasset 29:e September

29sepchutneymarmalade

Senare lite till 6:e Oktober.

october6

Saft av rabarber och röda vinbär 20:e Augusti.

aug20vinbarrabarber

Bondbönor 6:e Augusti.

august6

Dålig skörd av lök 15:e August.

august15th

En bekant I byn kom förbi med plommon så det blev saft av det den 7:e Oktober.

october7

11:e Oktober började jag att göra saft av våra äpplen med Kanel i.

October11

En äppelkaka bakades den 15:e Oktober.

october15

Även en massa Äppel pajer (smuldegs) bakades den 15:e  Oktober.

pajer15oktober

Äppeltårta klämde jag in med i bakandet den 15:e Oktober.

october15th

Nu var jag så trött på äpplen att jag kokade saft av resten den 15:e Oktober.

october15thlast

diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar