söndag 5 maj 2013

Det börjar hända saker nu

Nu har vi haft ganska bra väder ett tag trots att det varit kalla vindar och nätter, men jag har lärt mig nu att inte vara för ivrig att ta ut saker för tidigt. Tomaterna och Gurkorna tog vi ut förra veckan trots att jag sag att de skylle ut veckan (helgen) därefter. Så jag fick skylla mig själv. Allt dog av frosten, men vi hade en vän som erbjöd sig att dela med sig av sina plantor så vi är nu räddade. Nu har jag lärt mig att nästa år vänta tills mitten av Maj innan de åker ut i växthuset.
Så här tragiskt var det när jag kom in till växthuset dagen efter. Sad smile

deadplants

Men nu har vi fått 12st nya och min man och jag har delat på dom. 6 bifftomater och 6 gula kocktail tomater och som är för små ännu att plantera upp så de får växa till sig lite.

3tomatoesplanted
En del blommos har nu börjat blomma och andra har redan blommat färdigt.

Dessa blommar nu.

PrimulaBluePrimulaWhite
ScillaTulip_aTulip_a1

 

/Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar