fredag 3 maj 2013

Mitt första misstag i trädgården……

Jag är helt förtvivlad. För första gången har jag varit för ivrig och slarvig på samma gång. Varför? Jag vet ej. Men mina tomat, gurkor, tagetes och Chilli plantor åket ut igår efter jobbet. Min man tog sina till sitt växthus och jag tog mina till mitt. Han planterade upp sina men jag hade ej tid med det så det var matdags och sedan in till Gävle för att gå på Bio “Oblivion”, så plantorna får vänta tills i morgon.

Men när vi vaknade i morse för att gå ut och titta till plantorna så kom chocken. Alla har blivit tagna av frosten!!! Det varnades inget om det och jag i min stress igår glömde täcka dom med fleece som jag normalt gör. Min man hade 4 som överlevt av tomaterna och jag tror ej att någon av mina förutom två tagetes som överlevt. Får gå och titta senare om något mer överlevt. Jag skulle ha väntat tills nästa helg som var planerat, men var för ivrig.

Så besviken och arg på mig själv är jag.

Jag skyller på Stressen att hinna laga mat innan vi skulle iväg till Bion, men det hjälper ju ej plantorna. SUCK! OCh jag som sådde mina sista 8 frön av Black Cherry tomaterna som vi båda älskade och nu kan jag ej få tag på flera. Blääääää.

 

diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar