onsdag 21 augusti 2013

Sista besöket av journalisten.

Igår kom då journalisten på slutbesök i min trädgård då jag meddelade att nu är det hög tid för att skörda det som finns innan det går till komposten, så hon kom och vi hade en kort men trevlig stund. Så nu väntar vi på resultatet av detta i lokaltidningen Gästrikslands Tidning.

Jag fortsatte efter hon åkt med att skörda bönoe av olika slag då de verkligen behövde komma upp ut jorden. Även löken kom upp både röd och gul. Den röda var jag glad över då jag alltid har problem med att få fina röda lökar medans den gula alltid brukar bli bra förutom förra året när nästan allt ruttnade bort eller ej orkade växa på grund av allt regn vi hade och ingen värme att tala om, något vi har fått massor av år Smile Det ser ut som om vi kommer att få en bra skörd i år Smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar