tisdag 4 februari 2014

Dags att börja så

Våren står inför dörren nu och det har börjat klia i fingrarna för både mig och min man med att sätta igång årets försa sådder. Så så-brätten och odlingsbrickor med bevattnings fåror har tagits in till köket och min man har köpt hem en säck såjord. Smile

Då jag har blivit förälskad i dessa små “svarta” somater så vart jag glad över att se att jag kunde få tag på dom här i Sverige. Jag har tidigare inskaffat dom från England.

Sedan så visade det sig att Majrovor gick utmärkt att odla här på tomten då vi provade en del olika saker för första gången förra året, så nu kommer det att bli massor av dessa underbara små knölar i jorden. En annan sad visade sig gå riktigt bra ifall de först såddes i toarullar och sedan planterades ut, så nu är det toarullar som gäller för alla våra bönor utom vaxbönorna som fungerar direkt i backen.Open-mouthed smile

Vi skall börja med tomaterna och Tagetes som vanligt och sedan några andra sommarblommor som behöver lite tid på sig att komma igång. Får leta bland mina lådor, askar, påsar, väskor och pärmar efter något kul.

Ser verkligen fram mot detta års odling och kan bara hoppas att sommaren blir lika bra som förra.

/DianaSun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar