söndag 9 februari 2014

Så tider- härliga tider!

Då är det dags för de första fröerna att hamna i jorden. Som vanligt en hel del tomater av olika sorter då min man i första hand odlar tomater isitt växthus som har totalt blåst sönder denna vinter. Så det blir att lappa ihop det i år och skriva in plasten i ramen istället för att bara skuta in dom mellan två kanter i ramen. Taket kommer troligtvis att få silikon för att skruva är dumt där om man ej vill ha droppande vatten på insidan Winking smile

Här är då tomaterna, men det kommer en sort till då jag fått från en vän i England som startade sin första kollonilott och odlade de mest otroliga Vitkålshuvud jag någonsin sett!! Men han fick några tomatfrön från någon där och sa att de var så goda och tyckte jag skulle testa dom. Så klart jag gör det.

2014-02-08 19.12.14

Utöver dessa så klämde jag ned gurka och dill.

Från Svärmor i England2014-02-08 20.14.13

Här är dom nu och jag kan bara vänta på att de sticker upp sina små huvuden.

2014-02-08 20.19.19

/Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar