måndag 9 maj 2011

Ytterligare en varm underbar dag!

Idag har det vart en underbar varm och skön dag och det är synd att jag ej kunnat utnyttja den då jag har annat att göra under dagarna just nu. Min man passade på att kitta on några fönster i uthuset och kommer att fortsätta i morgon då han jobbar kvällspass denna vecka.

Jag har planer på att få ned potatisen och löken  imorgon och förhoppningsvis alla de övriga grönsakerna som skall sås, men det visar sig hur långt jag hinner.

Gräsklipparen har fått sin service idag så den är redo för årets jobb.

En stor lycka upplevde jag igår när jag hittade en lilja i “barnkammaren” som jag trodde dött, då den ej visat sig sedan vi flyttade hit September 2008. Lilium “Red Dutch” har nu kommit upp vid sin skylt, så jag hoppas verkligen att den nu kommer att orka blomma i år så jag får se att det verkligen är den underbara liljan.

RedDutch

En annan sak som glatt mig var att jag såg att Austin rosen Alan Titchmarsh (min favorit trädgårdsmästare) som jag köpte i England förra året överlevde vintern!!! Helt otroligt! Så nu ser jag fram emot att se denna skönhet blomma.

alan_titchmarsh

The Man himself, Alan Titchmarsh.

Titchmarsh_1299020c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar