lördag 7 maj 2011

Jobbat I trädgården idag!

Idag har det varit strålande väder så vi passade på att spendera hela dagen I trädgården. Jag har krattat upp alla falläpplen som legat kvar hela vintern och rens från rabatterna samt klipp från äppelträden. Under tiden jag gjorde detta så grävde min man om grönsakslanden och blandade I massa gödsel och fyllde I gropr I gräsmattar efter traktorns hjul som plogat under vintern hos oss, så nu behöver vi gräsfrön.

godslatgronsaksland1godslatgronsaksland

Jag planterade upp en planterings skottkärra med sommarblommor som föll och allt ramlade ur och en del förstördes, så det ser förjäkligt ut nu, men om några dagar så kommer dom nog igen. Den vinner inga priser men färggrann är den.

planteradskottkarra

Dagliljorna som jag sådde tidigare I år har nu kommit upp, men två saknas fortfarande. Ser verkligen fram emot att se dessa växa upp och blomma första gången.

Min man fick även för sig att börja måla uthuset och det gladde mig otroligt mycket, för det behövdes verkligen. Han han bara med framsidan idag men det ser redan Mycket bättre ut.

DarrenMalarUthusetMalad

Rosorna har fåll lite extra jord runt om dem och jag har givit kögödsel till mitt gullregn som nu äntligen ser ut att börja växa I år.

UKRosornamammashornasrosor

Jag är så glad över att rosen Alan Titchmarsh överlevde vintern, så nu hoppas jag på att den kommer att blomma fint I år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar