lördag 23 juli 2011

Lite blommor

Vill bara visa lite blommor som jag fotat idag.

Först ut en vacker lilja vid namn Lilium “Gran Paradiso”. En fantastisk lilja som blommar så det knakar om den och har en Fantastisk tomatpure-färg. Svår att beskriva men underbar är den. Denna är en som jag tog med mig från förra trädgården I Grillby, för jag kunde ej lämna den.

Lilium_GranParadiso

Nästa är en vacker lilja som min svärmor köpt till mig och postade från England. Den heter Lilium “Tropical Breeze”. Aprikosfärgad med rost inslag. Mycket vacker.

Lilium_TropicalBreeze

En gammal goding, Lilium “Grand Crue”.

LiliumGrandCrue

En annan fantastisk blomma är Echinacea purpurea “Pink Double Delight”. Här håller den på att öppna sig och kommer att sluta med att bli som en upprest boll.

echinacea_PinkDoubleDelight

Så sist till en ros som är min stora stolthet. Jag har nämligen jagat denna sedan den kom ut 2005 och nu har jag den då jag köpte den i England. En Austin Ros vid namn Alan Titchmarsh. Ljuvlig ros och min favorit trädgårdsmästare.

RosaAlanTitchmarsh20110723

Jag var så orolig att den ej skulle klara vintern här i zon 4 men jag bäddade in den ordentligt och den överlevde. Smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar