torsdag 9 maj 2013

Bondbönorna trivs och växer bra.

Var inne och tittade till bondbönorna i växthuset, och de tycks trivas bra Smile

2013-05-09 11.48.04

Ser ut som om det kommer att bli en lika bra skörd som förra året när det gädder dessa bönor. Nästa vecka planerar vi att börja med resterande sådder och sättningar av potatis och lök. Men fleesen får täcka allt för extra skydd.

2013-05-09 11.49.35

Bifftomaterna ser helt OK ut dom med och de små gula kocktail tomaterna börjar sätta fart dom med så snart kan jag plandera upp dom med.

Såg att några av de frusna tagetes plantorna börjat växa igen, så jag har ej givit upp hoppet på dom. Jag tror faktiskt att jag kan rädda de flesta, i alla fall så ser det uså just nu.

De två svarta vinbärsbuskarna som jag fick av en bekant i byn i höstas har klarat av vintern bra och visar livskrafter nu och det glädjer mig.

2013-05-09 11.56.23

 

Jag hoppas och det känns som det kommer att bli ett bra år i trädgården i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar