tisdag 25 juni 2013

Planterat liljor

 

I min förra trädgård i Grillby/Enköping hade jag en stor mängd liljor så de är min favorit blomma och efter att ha bott här nu i Järbo sedan September 2008 och bara har 5-6 liljor så känner jag saknaden efter dom. Så jag beställde hem några nya varav tre av 4 hade jag i  förra trädgården. En nyhet för mig här är en trädlilja som blir 2m och det är den som här på bilden heter “Purple Prince”. Roundub i gelé form som jag vill testa för att jämföra mot spray varianten och se vilken fungerar fortast och bäst. Det jag ej gillar med spray flaskan är att man sprayar det man ej vill ta död på, så med denna Gel så “duttar” man bara på den man vill ha död på. Men min man och jag skall till Irland I morgon så detta får vänta tills vi kommer hem.

1048963_10151497440222361_274699096_o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar