måndag 25 april 2022

Bloggens Vara eller Icke vara, det är frågan...

 



Jag har inte skrivit något här sedan sommaren 2018 av olika skäl och en av de största skälen är att där jag bor, på vår tomt, så finns det ingen jord i marken att tala om, för vi bor på en sand-ås. Bara sand, sten och grus i backen och ett helsike att få något överleva här. Jag bor i Zon 4 men det känns ofta som zon 5 eller värre och vi har ej så mycket sol på tomten då vi har en skogsdunge bakom tomten med höga tallar, grana och även några björkar och lite annat som skuggar störsa delen av tomten under dagen, så grönsaksodling är knepigt, då vi ha bara en yta för det och har blivit tvingen att odla i upplyfta bäddar (som nu behöver bli högre för djupets skull. Här slåss vi med sly från alla träden som ynglar av sig som ogräs och även ljungen som kryper fram överallt. Allt detta har gjort att vi tappat suget att odla i denna trädgård, inte ens mina kära liljor vill överleva här och jag som hade ett hav av dom nere i Grillby/Enköping.

En annan orsak till att det hart blivit tyst är att det verkar som att ingen bloggar längre för det har blivit så tyst innom detta och inga kommentarer kommer längre, vilket är en annan orsak till att jag känner mindre lust att blogga när ingen tycks bry sig längre, allt är numera på Facebook, Twitter, Instagram mm.

Så nu får jag se om jag kommer att radera denna blogg eller ej, så jag kommer att tänka på saken en tid framöver nu, så är jag plötsligt borta så vet ni orsaken till det.


Ha ett bra år alla och var snälla mot varandra.

/Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar